Som en helt ny människa.

För det är lite så det känns..
Är gladare, piggare, snyggare och mer stressad.

Allt känns bra bra bra nu!

Om allt går som det ska är jag diplomerad
manikyrist och pedikyrist inom 20 dagar och det känns fint!
Hoppar på akrylkursen på måndag dessutom så det är full fart framåt.



Plugga plugga plugga!
Det är tur att man tycker det är så himla roligt,
 för det är hur mycket som helst att lära.

Som att nagelroten heter Matrix, och nagelbandet heter Hyponychium osv..
Ja ni förstår..

Att ta hand om den naturliga nageln var inget jag hade intresse för när jag sökte till kurserna,
utran manikyrist/spa kursen var obligatorisk för att kunna ta en kurs i konstmaterial.
Men det är fasiken inte så dumt. Man kan ju göra sina egna naglar riktigt, riktigt fina.
Och när man har kunskap och tillgång till riktiga bra produkter och verktyg så är det fantastiskt kul.

Så nu vill jag att ni börjar komma.. även om det är konstnaglar ni är intresserade av.
Man måste börja med den naturliga nageln för ett bra resultat av konstnagel.
Och nu när jag har utbildningspriser är det bara att passa på!

Var inte snåla nu.. Unna er till och med en spa behandling.
Det är perfekt nu när vintern är här och många får torra, nariga händer.
Du får lägga händerna i vattenbad, får dom peelade, inpackade och insmorda.
Korta naglar kan faktiskt också vara snyggt när man fixat till dom.




Kommer i dagarna att ta hem Shellac.
Ett alternativ till er som VILL ha kortare naglar.
Man kan säga att det är en blandning av gelé och nagellack.
Man penslar på det som ett lack, men härdar det i uv-lampa som gele.
Det ser ut som gele och går även att göra på tånaglarna. Riktigt fräscht!
Man kan välja på heltäckande färg, fransk eller naturellt/glansigt. Det är som man själv behagar.
Det blir en förstärkning av den naturliga nageln, men man kan inte göra förlängning.



Jag hoppas vi ses i mitt kök snart!
Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: juicy

heja heja, du är så duktig! :-D



(jag kommer när jag är rik igen...)

2010-11-02 @ 13:30:05
URL: http://josefinet.blogg.se/
Postat av: marlene

Eller i mitt kök ;) hehe.. I will be there!

2010-11-02 @ 22:36:54
Postat av: Linda

Jag får nog börja spara på naglarna på fingrarna.

Jag har en dålig vana att tugga på naglarna på fingrarna. Har gjort det sen jag var vid 1års åldern. I ca 25 års tid.

2010-11-02 @ 23:02:32
URL: http://Teamnonstop.wordpress.com
Postat av: Elin

Nyfiken på detta med shellac, vart kan man köpa det för att göra själv hemma?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0