Lördag 13 november 2010

Nicole är febrig och grinig och vill allt och ingenting just nu..
en gnutta småfrustrerande skulle jag vilja säga.






Jag har äntligen kommit igång med akrylkursen.
Och jag älskar det!

Det är mycket svårare och mer trixigt än vad jag trodde..
..men det är roligt och jag är ivrig på att lära mig!
Har börjat få kläm på filningen och formen på nageln,
men lägger gärna för tjockt med material. Vilket är big NO NO!
Så jag jobbar på det. :)
Har fått lära oss sätta rätt tipp på rätt nagel och
det är inte lika lätt som det låter ska jag tala om.
Min personliga favorit såhär långt är att malla.
Man sätter ingen tipp utan bygger ihop den naturliga nageln med
material med hjälp av en mall som man sen tar av.



*Bilder som tillhör CND

I skolan så övar jag och min klasskompis (ja vi är bara två) på varandra.
En nagel här, en nagel där.

Men i torsdags gjorde jag mitt första sett naglar (alla tio fingrar) i akryl.
Ida ställde upp som modell och efter något som för
 henne kändes som en evighet, var tio naglar på plats.
Och för att vara dom första så blev jag rätt nöjd.
Hade lite småsaker jag ville rätta till, sååååklaaaart!
Men till och med min lärare tycker jag är för petig
och Ida var trött, så jag hejdade mig och lät det vara.
För den här gången..


Kort och gott.
Är jätteglad över att vara igång och jag känner att det här verkligen är min grej.
Vill börja med nästa steg innan jag kan det första.. men det kallas väl att vara ivrig.
På gott och ont.

På gott skulle jag säga. På ont skulle nog min lärare säga.

Men nu vet ni att jag är igång med allt.
Slänger in lite bilder på Idas naglar nu och när jag gjort fler sett kommer bilder på det.




(Här har jag använt mig av mallar)

Ha en toppenlördag nu - det ska jag ha:
HÅKAN PÅ HOVET IKVÄLL MED SOMPO!
Så alla ni pryda jävlar bör hålla er inomhus!

Tjingeling
                                             

                                                                                            


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0