.

Just hemkomna från en dag ute i solen.
Ville verkligen inte gå in, men plikten kallar.
Det vill säga Nicoles mellanmål..
Sitter och väntar på att få gå ut igen!


Idag har jag och nicole varit med Erika hela dagen.
Promenad, lunch och besök på hälsoapotek!

Idag köpte jag några piller, två burkar, detox.
Blev otroligt förvånad när han i affären gav mig piller och sa att jag skulle äta som vanligt,
samtidigt som jag tog två piller på morgonen och två piller på kvällen.
 Jag hade fått för mig att man bara skulle dricka massa juicer och buljong.
Enligt Marlene så ska man äta apelsiner typ hela tiden.
Så ja, vi blev lite smått förvirrade.

Hur som helst lurade han på mig piller för nybörjare, 300 spänn!
Men under dagen kom jag och Erika på att jag ska byta ut
dom mot "icke" nybörjare. Eller lämna tillbaka dom helt och hållet.
Jag vill ha äkta skit om jag nu ska slösa pengar och svälta mig själv.

Mysig lunch på brödboden blev det.
Marlene kom och joynade oss.
 Det var underbart att se det lilla livet igen och jag älskar hennes skratt!
Hon har ett sånt skratt som man bara rycks med i.

Storebror, Rosie och Nellie dök också upp för att skulle äta lunch,
men satte sig på uteserveringen.
Nellie stod vid fönstret större delen av tiden och vinkade till "Coll" på andra sidan.

Nu sitter jag här vid min dator och väntar på min man, medan mitt barn spöar på sin docka.
Skitsur är hon på den stackars dockan. Slänger den hit och dit, skriker och skäller.
Jag undrar vad den kan ha gjort.

Idag har iallafall varit en underbar dag hittills.
Det är nog solen som gör att man känner sig piggare, snyggare och gladare.
Sen att man träffar fina vänner är också en stor, bidragande orsak.
Har fått skratta mycket idag.
Jag är helt enkelt glad idag, utifrån och in, inifrån och ut.

Trodde att jag hade åkt på hallsfluss igår,
 men halsen känns mycket bättre idag så det är kanske bara
 någon eftersläntare på min förkylning för en vecka sen.
THANK GOOD!

Ska strax åka och träna på med mamma på SATS.
Ska jag vara ärlig är jag mer sugen på en långpromenad i solen.
Tänk vad mysigt att åka till Sigtuna nu och gå längst vattnet!
Värsta sommarkänslan!

Nu måste det väl ändå vara vår? Alltså, permanent vår!
Finns det en chans till snö fortfarande? Då dör jag!
Tog fram mina sommarskor från förra året idag.
Dom var vita en gång i tiden.
Nu är dom en blandning av svart, gul, brunt och grått.
Men jag kände mig ändå så himla fin!








Igår tog sig AIK hockey upp i Elitserien.

Vi kollade matchen hos mamma.
För er som inte vet så är min "styvpappa" Stefan målvaktstränare i AIK.
Japp, lite mallig är man såklart. Framförallt idag.

Så mycket som man fått höra om alla hela tiden,
fast man inte har haft en aning om vilka dom är.
Stefan i ett nötskal!

Han verkligen brinner för det han håller på med. Så det är så himla kul att det gick bra.
Blev väldigt rörd igår när alla stod och sjöng på isen, på Hovet.
För Stefans skull... för AIKs skull.

Idag är han med på Aftonbladet - Sportbladets förstasida med Heino och hela ligan.
Blev åter igen lite rörd.
Tänk vilken lycka dom måste känna. Vilken glädje och kärlek!
Det är typ det som gör att jag tar vid mig.
Man kan nästan ta på känslan, för att alla känner på precis samma sätt och så oerhört starkt!
Fint!



Kavajnissen -  mr stefan

-----------------------------------------------------
6 timmar senare

Jag hann inte klart med blogginlägget och glömde publicera det jag skrivit så nu siter jag här. Igen
Har hunnit storhandlat, ätit middag, tränat, nattat Nicole och tittat på Top model.
Sitter ensam i köket och väntar på min karl som är på fotboll.






Nu ska jag titta på Hollywoodfruar, sen ta mig ett bad.
Imorgon ska jag träffa Tanja! Så jag måste vara ren och fin.
Inte varje dag man får London besök.
Vilket får mig att tänka på att Sompo snart flyttar hem!

Lyckan är gjord!





Kommentarer
Postat av: Marlene

Det var en supermysig dag! Ska kolla mitt schema för någon mer mysdag! Pusss

2010-04-12 @ 22:05:24
URL: http://marlenelindstrom.blogg.se/
Postat av: juicy

VAA? GO STEFAN!!! GO AIK!!

2010-04-12 @ 22:06:57
URL: http://josefinet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0