.

God kväll mina kära vänner!
och ni andra som läser


I natt har jag fått sova ungefär två timmar.
Ja eller i natt och i natt.. från 05:30 till 07:30 i morse.

Japp, Nicole är sjuk IGEEEEEN!
JAG BLIR TOKIG!
Feber..feber..feber..det är historien om mitt liv.

Men idag fick vi äntligen komma till doktorn.
Till och med bvc sköterskan tyckte det blivit
 lite väl mycket sjukdomar nu på kort tid.

Så kl 11 spatserar jag, Nicole och en stackars Ida in på vårdcentralen.

Jag fick ju så klart lite lätt panik när jag fick läkartiden så snabbt inpå.
Jag är livrädd för allt vad doktorer heter.
Så jag började hets-ringa min trogne vän som aldrig sviker.

När klockan var 10 och jag precis hade börjat facea
 att jag skulle få gå till doktorn själv, så ringer min räddare i nöden.
TACK FINA DU!

Ja hur som helst..

Vi kliver in där på märsta närvård och ska anmäla oss.
Då stöter vi på en mamma och hennes två döttrar som var runt 6 års åldern nånting..
Mamman ställer sig och pratar med tanten i luckan,
och nu kommer vi till själva "the thing"!

Vi står där lugnt och väntar på våran tur när dessa två ungar,
utklädda till fula påsk kärringar
DYKER ner i vagnen där Nicole sover och följade sker:


Barn nr 1: -Vem är hennes mamma?

Jag: -Jag...

Barn nr 1: -Vem har fött henne?

Jag: -Hm, jag?!

Barn nr 1: - Hur många bebisar har du?

Jag: -En!

Barn nr 2: - Vem är hon? (pekar på Ida)

Jag: -Jag vet inte.. jag hittade henne på vägen

Ida: -Ja jag hängde bara på vettu

Barn nr 1 och barn nr 2: ??

Efter någon minuts tystnad:

Barn nr 1: -Får jag klappa bebisen?

Jag: - Nej du får inte klappa bebisen! Hon sover nu och är sjuk!


Mamman är äntligen klar, tar med sina ungar och går!


Min mamma tycker jag låter som en hemsk barnahatare när jag berättar det här,
men jag blev så jävla irriterad!
Kanske för att jag inte var i det bästa utav skick?

Vem fan frågar om man får KLAPPA en bebis?
Som dessutom ligger nerbäddad i vagnen och sover?
Det är väl ingen jävla hund?


Nåväl..
Trots den lilla incidenten så gick besöket bra iallafall.
Nicole fick ta stick i fingret och doktorn lyssnade på
 hjärtat och lungorna och tittade i öronen.
Hon var jätte duktig.

Det blir större cirkus när jag går till doktorn. Haha!

Hon hade lite för hög senka och en infektion i kroppen, men inget man gör något åt.
Hon var också röd i öronen, men inte tillräckligt för att få penicilin.
Så vi gick därifrån lika tomhänta som när vi kom.
Men det är skönt att ha fått varit där nu, så man slipper oroa sig iallafall.


Idag mår jag tack och lov mycket bättre och Nicole
 har mått bättre hela eftermiddagen och kvällen.
Jag kanske vågar hoppas på en sjukdomsfri påsk?
Hoppas Jonas slipper skiten..
Han kom hem med blommor till mig idag. :)
Sötnos! Puss på honom!


Imorgon ska jag färga håret igen och har väldigt höga förväntningar.
Det kommer bli skitbra om det blir rätt!

Jag säger inget mer.. ni får se sen när jag lägger ut bilder. Mihii.
Efter det, om min dotter inte blir sämre, ska hela familjen på en biltur
till Solna och till min kära mormor och morfar.
Det ser jag också fram emot, så låt oss hoppas att det blir så.

Ni kan väl typ be en kvällsbön för mig eller nåt! ;)

Nu sätter jag nog punkt här gott folk.
Sov så gott och GLAD PÅSK!

















Kommentarer
Postat av: Ida

Klart jag följer med när jag kan baby! :) ♥

PUSS!

2010-04-01 @ 23:33:56
URL: http://hetget.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha. " hittade henne på vägen", den var bra. ;D

Barn i den åldern frågar ju mycket för att de är nyfikna.

Jag tycker inte att du låter som en barnhatare. Du ville ju inte att Nicole skulle vakna och att inte de andra barnen blir smittade och får feber.



Du får vänja dig i att ni kan blir sjuka oftare. Det är många barnfamiljer som är ofta hemma med sjuka barn nu för tiden.

Glad påsk!

2010-04-02 @ 00:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0