Ingen speciell dag...

Idag har varit en ganska slapp dag. Nicole lät mig sova till 09:30 - tack för det.
Käka lite yoghurt framför teven och det dåliga, men lätt beroendeframkallande Days of our lifes.
Gav Nicole lunch, gröt. Gick sådär. La Nicole att vila efter maten. Gick sådär. 



                                                    



Malin kom runt 13:00 tiden. Vi tog en promenix till centrum för att min envisa dotter skulle få vila en stund i vagnen och för att vi var sugna på en fet blandsallad från "the breadboden". Satt som en smeck!

Avslutade denna afton med två snabba visiter, först hos Jonas mamma sedan min.
Och så klart: IDOL!
Reza åkte ut.  "Om det här är min dröm - vakna inte mig". Bästa ever?
Ingen speciell dag med andra ord.


Men här är en grej jag funderar över.. alltså funderar MYCKET över!
Jag blir nästan galen.

Både jag och Jonas har vaccinerat oss mot den där jävla svininfluensan.
Så klart vi gjorde det, för våran dotters skull som fram tills nu inte fick vaccineras.
Men skiten är den här: Om en månad så får hon ju det!!!

Min första tanke var: Fan vad bra! Vad skönt!
Men den andra var inte långt efter och löd: Okej, är det riskfritt??!!

Nu är det det enda jag kan tänka på och det gör mig galen!!
Antingen vaccinerar jag henne inte, och utsätter henne för fara.
Eller så vaccinerar jag henne, och utsätter henne likförbannat för fara.
HUR
ska jag som mamma (som enbart vill mitt barns bästa) kunna bestämma mig?
Det borde vara en självklarhet att göra det, men för mig så är det inte så enkelt.
När ens barnmorska säger att hon inte kan lova att det är riskfritt med vaccinering av en 6 månaders bebis så känns det inte så enkelt och självklart. Inte för mig iallafall.

Nej usch! Man kanske ska låsa in sig och bara strunta i att gå ut. Haha...
Det skulle sååå kunna hända.
Man får försöka se det possitiva i att det faktiskt är en "hel" månad kvar tills hon ens får och hoppas på att alla andra småbarnsföräldrar går med sina barn så det hinner komma lite mer info. Vad hemskt det lät.
Äsch. Jag är ego i den här frågan... tror jag... eller bara extremt överspänd.

Nåväl..
Imorgon ska jag på julmarknad. Det blir nog kul. Jag hoppas kunna hitta någon fin utebelysning så jag blir inspirerad att röja på balkongen som just nu är omöjlig att gå ut på. 
Den har nämligen blivit en tillfällig soptipp.



                          

Natti natti!


Kommentarer
Postat av: sompo

2009-11-21 @ 12:42:46
Postat av: Sompo

Haha jag vet, min blogg slar din med hastlangder alltsa ! ;)



Ja forsok att lagga upp nagra i alla fall. :)



Jag VET! Langtar ocksa ihjal mig !! En vecka kvar tills jag har semester. SA skont ! :D

2009-11-21 @ 12:44:00
Postat av: juicy

Meeh.. ni har väl alltid haft sopptipp på balkongen? ;)

2009-11-21 @ 18:28:31
URL: http://josefinet.blogg.se/
Postat av: Anonym

HEJ! vet att det är skit svårt med allt det här som har att göra med bacon sjukan och dess vaccin att göra, jag känner mig jätte kluven verkligen. men se det som jag gjorde: dom små har mindre och sämre immunförsvar och är alltså väldigt mkt mer känsliga och mottagliga. jättebra att du o jonas har vaccinerat så ni inte smittar, men och andra sidan är ju svininfluensan luftburen så vill det sig illa så får hon det ändå . jag har bestämt mig för att ge liam sprutan, dels för det jag skrev och sen för att han har astma och är i en riskgrupp. tänk efter om det är någon du känner som blivit dålig av sprutan? man hör/läser ju bara massa skit i media om personer som nästan eller har dött av det och som det tillslut kommer fram att dom var hjärtsjuka eller liknande, dom drabbas ju hårdast!visst,det finns ju personer som blivit dåliga av sprutan men tänk dig då hur illa det kan gå om du får svinis? det är ett jättestort beslut att göra och jag önskar dig lycka till. hopppas jag hjälpte dig något,kram elin

2009-11-21 @ 18:52:08
URL: http://urelinssynvinkel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0