Nysattacker!

Jag avskyr att vara sjuk!

            


Jag är det nästan aldrig, men när det väl drabbar mig
så blir det verkligen med buller och bong!

Jag överdriver inte när jag säger att jag nyser 300 gånger om dagen.
Har snytit mig så mycket att hela näsan värker.
Inatt kom hostan också. Fy faan!

För att inte Nicole ska åka på det så tvättar jag händerna med
handsprit minst lika många gånger som jag nyser..

..så för tillfället kurerar jag mig med alvedon och nässpray.
Ska nog göra en stor kopp tea med honung också, för min hals kliar!

                       -host host host-             
                    

Jonas, min karl, är lite av en impulsernas man..
I förrigår kom han hem och satte ut våran rätt så nya Audi på blocket.
Igår kom han hem och sa att den var såld.
Nu är han och ska köpa ny bil.

Jag lägger mig inte i det där.. det är hans grej. Haha.
Men jag tror faktiskt inte han har haft en bil mer än två år,
max, sedan vi träffades.



Om mindre än en vecka är det julafton!
Jag har inte köpt en enda julklapp än.
eller joo.. vi har skickat efter en liten sak som släkten ska få,
men inget utöver det... Jonas vet inte ens vad han önskar sig...

Förra året köpte jag en jättefin klockan till honom och en dyr morgonrock.
Men i år har jag verkligen inga idéer.

Till något helt annat:
Nicole har fått svininfluensan-sprutan nu iallafall.
Jag bestämde mig för att det var det bästa jag kunde göra.
Man kan ju inte sluta leva pga av en sån grej..
Men det gick jättebra! Hon fick inga biverkningar alls. Skönt!
Men tydligen är det större risk för biverkningar efter spruta nr två.
Men det är inte först om ett par veckor så det får man ta då.
Det känns bra att ha det gjort. :)


-pause-


Min mamma och lillebror gick just efter ett snabb besök..
Nu sitter jag med Nicole och tar massa bilder med Youcam.
Mycket roligt!

                          
                                            
  haha - jag och mitt lilla barn



Nu snöar det ute - igen!
Mysigt tycker jag. Hoppas det håller i sig ett tag.

Fick hem mina förstoringar på Nicole i veckan!
SÅ HIMLA FINA! Jag blev jättenöjd. Måste bara hitta fina ramar nu
sen åker dom upp på väggen. Min fina lilla tös.

Saknar Sompo, som vanligt.
Sitter och lyssnar på Brittan och tänker direkt på dig min fina!
Hoppas du har det bra! Längtar tills du kommer i Januari!

Nu ska jag ge mitt busfrö lite mat.









På återseende mina vänner!




"för din tunga har föralltid sårat mig"  - bra skit det där.



                                                                                              


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha fan vad ni ser ut på bilden! fett kul ! :D

Vad juligt ni har fått hemma, värsta mys. Vi har en sketen liten gran jävel och det är allt.

Saknar dig med Majvor ! Tänk, om ett halvår ungefär bor jag i skithålan igen. :D

2009-12-20 @ 00:20:06
URL: http://sompo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0